Ei mitään roskapostia

blogi maaliskuu 1, 2016 Kirjoittaja:

Kuulun niihin, jotka eivät suostu pelkäämään printtilehden kuolemaa. En myöskään usko, että sidosryhmälehtiä ei kannata painaa paperille tai että ne heitetään monessa taloudessa suoraan paperinkeräykseen. Päin vastoin: olen varma, että postiluukusta säännöllisesti kolahtava asiakas- tai sidosryhmäjulkaisu tulee todennäköisemmin luetuksi kuin sähköpostiin lähetettävä uutiskirje tai pelkästään nettisivuilla julkaistava juttu.

Lehdellä on edelleen monia ominaisuuksia, joita verkkojulkaisu ei voi korvata – ja toisin päin. Siksi printtiä kannattaakin täydentää netti- ja mobiilijulkaisuilla, mutta painetun sanan korvaajiksi niistä ei ole. Sain tukea väitteelleni viimeksi tänään, kun luin aamiaispöydässä Hesarin artikkelia, jossa kerrottiin, että 80 prosenttia suomalaisista lukee edelleen painettuja sanomalehtiä (HS 1.3.2016).

Artikkelin mukaan erityisesti 18–44-vuotiaat suomalaiset ovat omaksuneet viikoittaiseen mediakulutukseensa kaikki mahdolliset välineet matkapuhelimesta painettuihin lehtiin. Uskon, että säännöllisesti asiakkaalle toimitettava, hyvin tehty sidosryhmäjulkaisu kuuluu tähän joukkoon. 

Miina Poikolainen

Toimittaja, tuottaja

Fondamenta Media Oy

Jaa:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
Suomalaista viskiä? … helmikuu 11, 2016 Kuva: Juha Myllymäki polte0116-kansi Pelletillä lämmitt… maaliskuu 10, 2016