Oikeudellinen muotoilu on asiakkaan etu

uutiset joulukuu 9, 2016 Kirjoittaja:

Standfordin yliopiston tutkija Margaret Hagan vetää Open Law Lab -projektia, jossa selvitetään, miten juridisista teksteistä ja prosesseista voidaan tehdä ihmisiä osallistavia ja nykyistä helpompia.

Hagan kertoo, että yksinkertaisimmillaan oikeuspalveluiden muotoilu on sitä, että nettisivuilta löytyy helpot ja loogiset polut tiedon äärelle. Se on myös sitä, että lomakkeet ja sähköpostit laaditaan tavallisten käyttäjien kielellä.

– Oikeuspalveluiden muotoilu ei ole vain designiin perehtyneiden asiantuntijoiden työtä, hän huomauttaa.

– Kuka tahansa asianajaja tai mikä tahansa organisaatio voi tehdä asioita selkeämmiksi ja helpommiksi asiakkailleen.

Lue juttu kokonaan

Lue uusin Advokaatti-lehti

Jaa:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
Puheenjohtajan pehme… joulukuu 8, 2016 toimi0416-kansi polte0416-haglund-pieni Uusi Polte on täynn… joulukuu 12, 2016